Használati utasítás
- Személyautó gumiSzemélyautó gumiabroncs
- Kisteher gumiGumiabroncs kereső
- Terepjáró gumiGumiabroncs kereső
- AcélfelniFelni kereső
Használati utasítás
Az abroncsok fel- és leszerelése:
Ezeket a műveleteket csak olyan szakemberek végezhetik akik rendelkeznek a megfelelő felszereléssel és szaktudással. A nem elég körültekintő szerelés, látható vagy rejtett károsodást okozhat az abroncsban, a tömlőben vagy a felniben.
Az abroncsok felfújása:
Az abroncsok felfújását két lépcsőben kell elvégezni:
Első lépcső :
• az abroncs előfújása 1,5 bar nyomásig
• az abroncs általános megfigyelése
Ha az abroncs felhólyagosodik vagy eldeformálódik, le kell szerelni és meg kell nézetni szakemberrel.
Második lépcső :
• az abroncs felfújása a kívánt légnyomásra
• közben az abroncsot függőleges állapotban kell tartani (tehergépkocsi abroncs esetén egy zárt biztonsági ketrecben)
A fújást végző személynek a futófelület meghosszabításában kell tartózkodnia.
A levegőnyomás:
A járműveken futó abroncsok légnyomását a terhelés, a sebesség és az üzemeltetési körülmények figyelembe vételével kell beállítani. Ehhez segítséget nyújt a műszaki katalógusainkban szereplő "terhelés / légnyomás" táblázat, illetve a jármű gépkönyve.
A helyes légnyomás érték alkalmazása elsődleges szerepet játszik a járművek biztonságos üzemeltetésében. Ha a járműveken futó abroncsok légnyomása nem éri el a megadott értéket az abroncsok üzemi hőmérséklete magasabb lesz, és ennek következtében megrongálódnak a belső szerkezeti elemek. Ez a károsodás visszafordíthatatlan és súlyos sérülésekkel járó durrdefektet okozhat!
Az abroncsok légnyomásának mérését rendszeresen végezzük, vagy minden alkalommal, ha a jármű műhelybe kerül.
Soha ne próbáljuk meg beállítani a helyes légnyomás értéket a még meleg abroncsban!
Karbantartás, csere:
A járműveken futó abroncsok rendszeres ellenőrzést igényelnek, amely során különös figyelmet kell fordítani az alábbi részek vizsgálatára :
• a futófelület, ahol szabálytalan kopásképet, vágásokat, helyi deformációkat és idegen tárgyakat kell keresni (kavicsot, szöget…)
• az oldalfal, ahol vágásokat, ütődésből származó sérüléseket (padkázás), horzsolásokat és szabálytalan deformációkat lehet találni.
Levegővesztés esetén azonnal meg kell állítani a járművet, le kell szerelni az abroncsot és meg kell keresni a levegővesztés okát. Mindenféle rendellenességet jelezni kell a szakember felé, bárminemű javítást vele végeztessünk, mert a javításért teljes körű felelősséget vállal.
A csereabroncsnak összhangban kell lennie a jármű üzemi körülményeivel, maximális terhelhetőségével és sebességével. Figyeljen arra, hogy a járművére szerelt abroncsok megfeleljenek az érvényes jogszabályok előírásainak.